2015/07/08

Be the type of person that you want to meet

Pewnie nie tylko ja spotkałam się w swoim życiu z przypadkami osób "Robisz źle to, to, to i to, dodatkowo wyglądasz tak, tak i tak, powinieneś zachować się w taki i taki sposób, mówić i ubierać się tak i tak, ale tylko spróbuj powiedzieć złe słowo o mnie, a z nami koniec", czyli po prostu z osobami zauważającymi wady, niedoskonałości i niedociągnięcia innych osób, ale nie zwracające uwagi na swoją osobę i swoje porażki. Ulubionym zajęciem takich osób jest krytykowanie osób trzecich i ich zachowania, nie patrząc na to, że sami zachowują się podobnie lub nawet gorzej.
Często podczas rozmów z różnymi osobami słyszę np. "A bo ta X, zachowuje się tak i tak w stosunku do Y, to jest niedopuszczalne", wtedy mówię, zaraz, zaraz, ale przecież ty zachowujesz się podobnie. Wtedy słyszę zawahanie w głosie, a następnie ciąg tłumaczeń i bezpodstawnych argumentów. Spójrzmy na wszystko z perspektywy realistów. Nikt z nas nie jest święty, nikt z nas nie jest idealny i nieomylny, dlatego zanim skrytykujemy jakąś osobę, zastanówmy się dwa razy, czy aby na pewno nie zdarza nam się zachować identycznie. 

Najlepszym, według mnie, sposobem na dążenie do ideału samego siebie jest zdanie Bądź taką osobą, jaką chciałbyś spotkać na swojej drodze, niby banalne, co? Jednak jakie pomocne. Każdą swoją decyzję poprzedź pytaniem Czy chciałbym mieć do czynienia z osobą, która zachowuje się w taki sposób? Czy byłbym w stanie spędzić resztę życia z osobą, która robi takie rzeczy?
Myślę, że to jest naprawdę bardzo proste, ale i pomocne ćwiczenie. Jedno proste pytanie, jedno proste zdanie, które towarzyszyć powinno nam przez całe życie. Pomaga ono nam zdecydować co faktycznie jest dobre, a co złe.
Wiele osób narzeka, że nie może znaleźć na swojej drodze drugiej połówki. Tworzy w swojej głowie wymyślne ideały swojego księcia z bajki, wa wygórowane wymagania co do drugiej osoby i każdego, kto choć w jednym calu nie zgadza się z jej wcześniej wyimaginowanym księciem na białym koniu, od razu skreśla. Warto zastanowić się wtedy czy aby na pewno my bylibyśmy w stanie sprostać takim wymaganiom od drugiej osoby. Nie? Jasne, że nie, w prawdziwym świecie nie znajdziemy księcia z bajki czy pięknej księżniczki. 

Pamiętajcie, najpierw doskonalcie samego siebie i dopiero wtedy wymagajcie czegoś od drugiej osoby. Najpierw popracujcie nad swoimi wadami, dopiero wtedy krytykujcie innych.

39 komentarzy:

  1. SLicznie wyglądasz :)

    UWAGA!
    Proszę was o ponowną obserwację mnie na blogu, gdyż zmieniłam adres na www.andziathere.pl i nie pojawiają wam się moje posty !
    Shein 120$ Giveaway

    OdpowiedzUsuń
  2. zmieniajac swiat, trzeba zaczac od siebie. wybierajac przyjaciol wybieramy ich jak najlepiej i sami dla siebie rowniez musimy byc przyjaciolmi.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja juz od jakiegos czasu kieruje sie ta wlasnie zasada! staram sie byc taka, jaka oczekuje od innych, by dla mnie byli! i wychodzi mi to na dobre, rzeczywiscie czasem zrobie cos zle, nie jestem idealna i nie bede, ale staram sie omijac granice hipokryzji, widziec swoje bledy, ogolnie jestem bardzo samokrytyczna!

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam się z tobą, trzeba pierw pracować nad sobą a nie nad innymi

    http://missstyle21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju cudowne zdjęcia <3
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja często myślę o tym, żeby być takim, jakiego ja kogoś bym chciała 'mieć'. Dlatego staram się traktować ludzi tak, jak ja sama chciałabym być potraktowana i taką, można powiedzieć, wyznaję zasadę i mówię o tym, bo niektórzy to naprawdę... Szkoda słów. ;)

    _______________
    MY-LIFE-MY-TROUBLES.BLOGSPOT.COM
    WSZEDZIEKSIAZKI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze jest nam łatwiej kogoś skrytykować niż powiedzieć jakieś dobre słowo.

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześlicznie wyglądasz! :*

    podkowaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Coraz częściej można spotkać takich zadufanych w sobie ludzi, którzy widzą wady tylko w innych. Poznanie kogoś, kto byłby taki jaki my chcemy by był jest prawie niemożliwe, w końcu każdy jest inny. Jednak na naszej drodze czasami spotkamy takich szczerych ludzi i z tego trzeba się cieszyć :) mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda! Zazwyczaj, szczerze mówiąc to zawsze bardzo łatwo nam oceniać innych, szukać ich wad niż u siebie. Najpierw powinniśmy się zastanowić, jacy to my jesteśmy.
    Bardzo fajnie napisany post i cudowne zdjęcia!

    Pozdrowionka ^^
    Zapraszam na konkurs! KONKURS |KLIK|
    ♥by-sylwia.blogspot.com♥

    OdpowiedzUsuń
  11. mi trudno zadać sobie to pytanie, nie umiem na nie odpowiedzieć..
    hejka, baardzo mocno zapraszam Cię na mojego bloga -> Mój Blog - klik! <-wszystkie szczere (tzn. zgadzające się z postem) komentarze, i obserwacje oddaje :) ///+mogę prosić o kliknięcie w banner dresslink w pasku bocznym? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz rację! Najpierw powinniśmy doskonalić siebie :)
    Julajulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mądre. Trzeba pamiętać żeby nie robić innymi osobom takich rzeczy jakich my byśmy nie chcieli, aby czynili nam. Prześliczne zdjęcia <3
    Pozdrawiam :*
    zazustreet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie wyglądasz, śliczne zdjęcia ♥

    http://zuzuublog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. ,,Nie rób drugiemu tego, co Tobie nie miło''.

    mój blog; KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post, dający do myślenia ;) Ja właśnie często wykonuję to ćwiczenie.
    Masz racje, najpierw powinniśmy patrzeć na siebie, a dopiero później na innych. Śliczne zdjęcia!

    Pozdrawiam ♥
    www.mypastel-garden.pl [klik]

    OdpowiedzUsuń
  17. Strasznie nie lubię, kiedy ktos mi mówi, ze robię coś źle, kiedy ja wiem, że robię to dobrze... ;-;
    śliczne zdjęcia! :)

    Jeśli możesz, poklikaj w linki w tym poście!: )------> KLIK!

    ZAPRASZAM NA WAKACYJNY KONKURS! :)----->KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  18. Każdy ma jakieś wady, więc nie powinniśmy ich wytykać innym :)
    Świetnie wyglądasz :*

    Happiness Blog

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz rację! Zachowujmy się tak jak wymagamy tego od innych:)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mądry post, daje do myślenia. Nie lubię osób, które wytykają wady innym mimo że same nie są lepsze i często zachowują się podobnie. Świetne zdjęcia! :)
    POZDRAWIAM, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    OdpowiedzUsuń
  21. Niektórzy z zazdrości wytykają błędy innych, bo sami nie mają własnego życia. :P

    www.clemeent.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgadzam się z tobą w 100%! Najpierw trzeba trochę pomyśleć zanim się coś powie. Zastanowić się czy było by Ci miło takie coś usłyszeć.
    Zapraszam! Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny post ;) Ten cytat jest wspaniały, powinniśmy się do niego stosować :D
    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post! W 100% się zgadzam!
    Niestety takich ludzi spotykamy teraz coraz częściej, ale nic na to nie poradzimy :> Możemy jedynie starać się takich wyeliminować i stale doskonalić siebie, abyśmy stali się osobą, którą chcemy spotkać! :)

    Zapraszam na NOWEGO POSTA : W którym możecie zobaczyć zdjęcia mojego autorstwa!
    >> http://tacokochazmiany.blogspot.com/2015/07/someday-youre-gonna-see-things-that-i.html <<

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz racje, przydatny i refleksyjny post. wpadnij również do nas - http://newwstarss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Myślę, że ten problem dotyczy wielu z nas,a przede wszystkim młodzieży z XXI wieku :))
    Ładne zdjęcia :)

    http://wieczorekm.blogspot.com/2015/07/wishlist-from-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  27. ja to komentuję krótko 'zazdrość':)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja w sumie to nie wiem czy bym chciał spotkać kogoś jak ja na swojej drodze :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Wstydziłabym się robić zdjęcia gdzie tak dużo ludzi chodzi. hahahha



    bezgwiezdne-niebo.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zdecydowanie warto być wobec innych, osobą, którą my chcielibyśmy poznać, bo to po prostu może być same w sobie miłe :)

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny post i dobrze napisany. Masz racje niektórzy wytykają błędy innym,a są dokładnie tacy sami.
    Pozdrawiam i obserwuje :)

    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Wiele razy spotkała się z taka sytuacja. Bądź taka osoba jaką chciałaby żeby stanęła na twojej drodze. Dokładnie.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Ideały nie istnieją, tylko szkoda, że niektórzy ludzie tego nie rozumieją. Piękne zdjęcia ♥

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili:
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  34. Zawsze łatwiej wymagac od wszystkich ludzi dookola tylko nie od siebie, jednak warto zawsze najpierw zobaczyć swoje bledy i wady i byc w stosunku do innych fair no i takim jakimi chcemy aby inni dla nas byli - to podstawa kazdej relacji :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Hi there, I discovered your web site via Google even as looking for a
    similar subject, your website got here up, it looks good.
    I have bookmarked it in my google bookmarks.
    Hi there, just turned into aware of your weblog thru Google,
    and found that it's really informative. I'm gonna watch out for brussels.

    I will be grateful if you proceed this in future. A lot of folks
    will likely be benefited from your writing. Cheers!

    my weblog :: CameronOAndradez

    OdpowiedzUsuń
  36. Przez rok nie czytałam bloga i tak bardzo się zmieniłaś! *.*
    A post daje do myślenia...
    I super zdjęcia :P

    Mój blog~KLIK ^^

    OdpowiedzUsuń
  37. Zgadzam się ze wszystkim. Niektórzy tylko wytykają wady innym.
    Mój blog - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  38. Hey! This post couldn't be written any better!
    Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept talking about
    this. I will forward this page to him. Fairly certain he will have
    a good read. Many thanks for sharing!

    Take a look at my homepage - CherylYNoaks

    OdpowiedzUsuń

Obraźliwe komentarze nie zostaną tolerowane.
Dziękuję Wam za każdy miły komentarz! ♥